tisdag 24 november 2015

Nu slipper jag frysa om händerna mer!

(Bucken.se)
Hej hej!
Ja nu äntligen ska mina utedagar bli varma och sköna.
Ja ibland till och med innedagar tror jag :)
Ja jag ska få slippa frysa mer! Hurra hurra!!
Det var Gert som skickade ett sms till mig häromdagen,  med en adress han ville att jag skulle kolla upp på Internet.
Jag hade inte lust att kolla då direkt eftersom jag bara hade min mobil, jag ville vänta tills jag hade datorn.
Ja varje kväll så har jag ju datorn och kan titta ordentligt liksom, det är så mycket enklare på datorn tycker jag.

Jag blev såld direkt kan jag lova och kände att jag ville beställa.
Det fanns flera olika handskar, det fanns värmare till skor och underställ och ja, precis vad jag behöver.
Jag beställde ett par av dom tunnaste handskarna, ja jag vill kunna ha mina vanliga vantar ovanpå. Och jag vill inte ha handskar, utan vantar då jag vet att dom är varmast.
Med handskar inuti som det är värme i, ja då kan det inte bli bättre.
Jag hade beställt en storlek för stora, så jag ringde företaget och fick byta storlek helt utan krångel.
Ja dom är ju inte gratis, nej inte alls, men värda varenda krona kan jag lova!

Ett par riktiga Nina handskar verkligen. Jätteskön och bra kvalité känner man direkt.
Vanliga vantar och handskar är inte billiga dom heller om man köper ett par bra, så för mig är det en investering. En investering för att jag ska kunna vara ute hur länge som helst.
Jag köpte med extra batterier också, för att veta att jag har nya laddade hela tiden, då är det bara att byta. Underbart.

Jag fryser konstant kan man säga, ja nästan hela tiden.
Igår då jag var nere i källaren för att stå på tipp brädan, ja då tog jag på mina vanliga vantar.
Det är så jobbigt att frysa, och även fast jag vet att det ju är varmt så fryser jag.
Dålig blodcirkulation måste jag ha i hela kroppen, eftersom jag fryser hela tiden.



Ja vetekuddar, vad vore världen utan vetekuddar liksom?
Idag har vi börjat att sy flera vetekuddar, ja iallafall klippt till tyget vi ska använda.
Jättefint tyg som Maria hade hemma och som hon hade tänkt sy kuddar av, ja hon gillar inte att sy, så det blev inga kuddar.



Jag erbjöd att vi kunde göra kuddar åt henne och sy vete kuddar av något annat, men nej.
Jättefint tyg och jag klippte till, och jag kan fortfarande!
Jag har ögonmåttet kvar om man kan säga så. Jag vill inte låta skrytig, men jag kan fortfarande!
Jag klippte och klippte och det blev ganska rakt.
Ja inte spikrakt, men rakt. Jag mätte ingenting utan bara klippte.
Kanon och jag blir så glad då det blir bra. Förr i tiden så hade jag också bra ögonmått och bara klippte, ja för det mesta blev det bra.



En sy sax är något jag behöver köpa framöver, jag har ju haft sy saxar förstås.
Någon eller några i min familj har klippt allt möjligt med dom, så dom fungerar absolut inte på tyg längre.
Nej jag får kosta på mig en ny helt enkelt.

Jag har till och med lyckats få Marielles sy sax förstörd, jag antar att man tycker att saxarna är fina så man tar den som är finast då liksom. Jag vet inte, men antagligen.
Min har jag kvar men den är i kökslådan nu, och Marielles fina som var rosa har jag kanske kastat då den inte fungerade på tyg mer.
Ja så det kan bli.

Vi ska y ihop påsarna, men det är Rebeccas jobb det :)
Hon får vara våran sömmerska hon :) Jag kan inte och Maria vill inte haha :)

Jag har skapat ett namn som vi kommer använda oss av då det gäller vetekuddar och det är "Renima", ja det var våran chef som tyckte att vi skulle ha ett eget namn:)
Jätteroligt och jag har beställt tygetiketter med vårat namn så det liksom blir våra :)
Ja ni ska få se då vi är klara. Många blir det och fler kanske så småningom :)

Nu har ni ju förstått att det är viktigt för mig att inte frysa, ja det är ju viktigt för mig att ingen ska behöva frysa.



Handskar med värme i har jag köpt, "monboots", ja riktiga och sköna har jag köpt.
Jag har haft ett par andra som jag förstås också kan ha, men dom här är varmare.
Lite krångligt att få i fötterna bara, men det går.
Täckisar och täck kjol ovanpå har jag och varma jackor har jag.
Ja jag är laddad för vintern, jag tänker inte frysa, nej verkligen inte.





I söndags så var jag och Maria och Rebecca till skogen för att "låna" lite granris, vi behöver lite till våra projekt vi har.
Bockar, kransar och kanske en girlang. Ja man vet inte riktigt hur eller vad det blir då det är klart.

Våran designer är Maria, ja det är hon som kan.
Hon gör så fint så fint, och inga stommar krävs till kransarna, nej hennes är bara gjorda av granris. jättesuperduktig är hon.

Det blåste iskallt i söndags, och varken Rebecca eller Maria frös, dom var ju inne i skogen och plockade dom :)
Jag var ute på vägen, och jag frös inte egentligen, men det blåste småspik i ansiktet.
Ja herregud så kallt det blåste.
En bil som åkte förbi och frågade om jag behövde hjälp?
Ja jag var ensam på vägen och min bil stod en bit längre bort så jag förstår att dom undrade.
Jag svarade att jag bara var ute för att sno lite granris haha :)
Jag undrar vad dom tänkte? Ja ja jag ljög ju inte iallafall :)

Tur att tjejerna var så snabba, dom plockade ihop flera säckar som i helgen ska få bli fina kreationer.

Jag har visat förut vad fint Maria gjort, men nu har hon slagit rekord och gjort ett så underbart vackert konstverk!

Klar <3

 

Ja helt fantastiskt vackert tycker jag att det är. Konstverk verkligen!

Idag på dagen ringde Marielle och frågade om jag var hemma? 
Ja det var jag ju, vi tänkte komma och hälsa på lite, vi är vid "lorensberga". (fem minuter bort högst)
Det blev lite fart kan jag säga här hemma. 
Maria fick ta bort Filip och stänga in han innan hundarna och Marielle och Daniel kom in.

Stina pluttan hon blev kastrerad igår så hon var trött och hängig. Älskade lilla Stina. 
Tyke är förstås min älskade Tyke också :)
Båda hundarna hade fått jättefina kläder som dom mannekängade med för "mormor".

 



Ja tänk så mycket kärlek som finns inuti kroppen, ja i min kropp :)
Ikväll är det hockey i Smedjebacken och jag är hemma själv lite och ligger här och skriver.
Ja en skön stund, en ensam stund.
Jag har inte såna dagar så ofta, men det kan faktiskt vara riktigt skönt ibland. 

Gert och Melina däremot dom får ju nästan aldrig ha såna dagar eller stunder, då jag ju är hemma nästan varje dag.

Jag har idag haft min första vikarie här på intro, och det gick jättebra. 
Jag visste redan det, men man kan ju aldrig veta helt säkert. 
Hon kommer på fredag igen, och då får hon göra allt själv, ja idag har hon mest tittat på. 
Det kommer att bli toppen är jag säker på.

Så skönt att veta att man har någon att ringa.
Nästa vecka kommer två andra, så jag får hoppas på att dom också fungerar med mig.
Det är ju det som är viktigast, att det fungerar.

Min Nui som brukar vara här och hjälpa mig lite varje vecka, hon är i Thailand och kommer hem om en månad. 
Hon blev sjuk precis innan dom skulle åka, förkyld med hosta och feber. 
Jag hoppas att hon blivit lite friskare så att hon får ha det jättebra på sin resa.

Nu ska jag rätta lite och lägga till någon bild eller några, innan jag slutar och innan matchen är slut och dom andra kommer hem.
Jag hoppas att alla har det bra och att ni mår så bra det bara går.
Kram kram

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar